Home » Profiel, visie, missie
Ons profiel
MAS Facilitair is een middelgroot bedrijf in facilitaire dienstverlening, met hoofdkantoor in Amsterdam en vestigingen in Den Haag, Amersfoort, Utrecht en Rotterdam. Met ongeveer 500 medewerkers verzorgt MAS diensten op het gebied van schoonmaak, onderhoud, veiligheid en beheer van gebouwen en buurten. Het bedrijf kent gerenommeerde klanten als het Rijksmuseum en de ADAM Toren en werkt onder andere voor onderwijs, woningbouwverenigingen, lokale overheid en in kantoren.
Bijzonder aan MAS is, dat het in hart en nieren een sociale onderneming is. Het biedt opleidingen en ontwikkelprogramma’s aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, ontwikkelt voortdurend sociale initiatieven en heeft zeer uitgesproken opvattingen over hoe een onderneming om dient te gaan met zijn werknemers.
MAS werd opgericht door Rahma el Mouden in 1997 en is en blijft een door vrouwen geleid familiebedrijf. Momenteel is Oumaima el Mouden directeur.
Onze visie:
‘Mensen moeten gezien worden.’We zijn allemaal mensen onder elkaar en geven elkaar waarde. Dus we hoeven alleen maar te ontdekken wie iemand is, wat zij of hij kan, wat zij of hij wil, om iedereen in haar of zijn maximale kracht te laten staan. Thuis, bij familie, bij vrienden, zijn we dat gewend. In de werksituatie veel minder. Dus een bedrijf dat zichzelf inricht als een familie, dat zijn diensten verleent als waren ze voor en door familieleden, heeft medewerkers die er echt deel van zijn. Die zich veilig, gehoord, gezien, gewaardeerd voelen. En die die waarde dubbel en dwars teruggeven aan het bedrijf. Aan de opdrachtgevers. Aan elkaar. Aan de samenleving. Dat is niet alleen idealistisch. Een hechte, betrokken, waarderende organisatie zorgt ook voor omzet en klanten. Wie zijn medewerkers tot keizer maakt, zorgt dat ze blijven. Wie zijn opdrachtgevers tot koning maakt, verkrijgt een sterke positionering. We zijn niet alleen sociaal. We zijn ook een onderneming. Een sociale onderneming bij uitstek. En zo willen wij gezien worden.
Onze missie:
‘Menselijk en maatschappelijk waardevol zijn.’Menselijkheid vraagt om rechtvaardigheid en om open staan voor verschillen. MAS schept de voorwaarden voor een menselijke en maatschappelijke benadering van werk. Waarin iedereen meedoet en deel is van het grotere geheel. We streven concrete doelstellingen na over het sociaal-economisch welzijn en de ontwikkeling van onze medewerkers. We streven een maatschappelijk verantwoord rendement op kapitaal na en investeren de overwinst in de innovatie en ontwikkeling van ons bedrijf. We laten opdrachtgevers mee participeren vanuit bonus-malussysteem en garanderen zo onze kwaliteit en financiële stabiliteit. We hebben dit gezamenlijk eigenaarschap vormgegeven in het MAS Fonds en monitoren onze impact in de MAS Waardematrix. Zo kan iedereen precies zien hoe wij ons sociaal ondernemerschap vormgeven.
Ons directieteam
Onze diensten
Schoonmaak
Schone trapportieken, kantoorruimtes, buurtcentra, of opvanglocaties voor dak- en thuislozen… Zo vanzelfsprekend is dat niet. Maar voor een prettige en veilige woon- en…
Lees meer ›
Onze kernwaarden:
afkomst en toekomst
Multicultureel
Ontwikkeling
Zekerheid
Perspectief
MAS is een sociale onderneming. Management en medewerkers werken samen aan een bedrijf dat echte aandacht heeft voor zijn mensen en klanten. Het bedrijf koestert zijn multiculturele karakter, ondersteunt en ontwikkelt zijn medewerkers en biedt zekerheid en perspectief aan de eigen medewerkers – en zijn klanten. De inspanningen van MAS op het vlak van sociaal-economisch welzijn en van duurzaamheid vormen een basis onder de bedrijfsvoering en worden breed erkend.
Kwaliteit en certificeringen
MAS beschikt over alle relevante certificeringen en keurmerken, zoals:
Deze erkenningen zijn bij MAS geen vanzelfsprekendheid, maar levende en iedere dag opnieuw te bewijzen normen, waaraan iedereen in het bedrijf zich steeds opnieuw committeert. Wij zijn. Trost op onze erkende kwaliteit en werken er iedere dag aan om die opnieuw te bewijzen.